Sluit je aan bij de campagne ‘30 dagen minder wagen’

Daag je werknemers uit om in juni een maand lang de auto te laten staan en maak van dit Vlaams initiatief een nog groter succes.

  • Verkenner
  • Acties
  • Mobiliteit
Impact: 3/5
Investering: 3/5

‘30 dagen minder wagen’, wat is het en welk doel heeft het?

In juni 2024 gaat de derde editie van ‘30 dagen minder wagen’, een campagne van het Netwerk Duurzame Mobiliteit van start. De bedoeling van ‘30 dagen minder wagen’ is iedereen overtuigen om in de maand juni de wagen niet of minder te gebruiken en duurzame vervoersmodi te kiezen.

Welke voordelen biedt een deelname aan ‘30 dagen minder wagen’?

Als werkgever is het een ideaal moment om het thema duurzame mobiliteit op de agenda te zetten. Via een bestaand initiatief kan je zo met beperkte inspanning een leuke sensibiliseringscampagne op poten zetten.

Partners zoals NMBS, Blue-bike, De Lijn, Cambio, … geven deelnemers bovendien een extra duwtje in de rug door interessante voordelen te voorzien.

Welke initiatieven kan een werkgever nemen?

Als werkgever kan je een interne campagne op poten zetten met als doel je medewerkers te overtuigen om een maand lang de auto zo veel mogelijk aan de kant te zetten. Of je kan partner worden van 30 dagen minder wagen. Als partner speel je een actieve rol in deze Vlaamse campagne. Jouw organisatie komt in de schijnwerpers te staan en ontvangt een praktisch communicatiepakket.

Bij interesse in een partnership kan je contact opnemen via info@30dagenminderwagen.be.

Meer informatie over het partnership vind je hier.